pondelok 29. októbra 2012

Informaťika na MatFyze alebo potreba vzďelaňja v tomto inšťitúťe

Je to už niekoľko mesiacov od obhájenia môjho master’s degree na informatike na MatFyze. Teraz by som s týmto menším odstupom chcel aj vám priblížiť, či a ako to je na niečo dobré.

Nie som skeptikom slovenského systému vzdelávania. Páči sa mi, že do nás tlačia milióny zbytočných informácií. Ja im hovorím všeobecný prehľad a teším sa, že mi z nich čosi ostalo. Navyše si myslím, že aj toto je jedna z kompetitívnych výhod, ktoré mi naše školstvo pribalilo. A áno, skúsil som aj západný vzdelávací model. Takmer pol roka som vydržal na ÁjBí na GJH.
 
MatFyz už nebol o všeobecnom rozhľade. Ponúka mnoho informácií a skúseností, ktoré môžete získať, ak sa vám chce. No a čo je možno jeho výhoda na Slovensku je i výnimočný, odborný tím ľudí, ktorí celkom vedia čo robia. A robia to dobre. Teda najlepšie na Slovensku. Podľa mňa.

Tak takto podľa českých kolegov priemerný MatFyzák vyzerá. Však viď nižšie. No neštuduj tam potom!
Slovenské školy nemajú veľa peňazí, takže nemajú najnovšie počítače, krásne haly a luxusné intráky. Asi by mohli mať. Ale aj preto, že toto všetko MatFyz nemá, ponúka okrem padajúcich balkónov možnosť veľa premýšľať. A tvoriť. Ono totiž precítiť veci, ktoré fungujú od 80tych rokov, je možno užitočnejšie ako poznať najnovšie metódy z .NET 4. Pretože to sa dokáže naučiť mnoho ľudí; vymyslieť, ako to použiť, vie málokto. A môžete mi skúsiť veriť, že to je praktické a veľmi dobre použiteľné; dokonca bez ohľadu na to, či skončíte v informatike alebo meteorológii.

Vidím, ako sa darí mojim mladším, starším, aj mojim spolužiakom. Akí sú šikovní a úspešní. A veľmi sa z toho teším; okupujú Google, Microsoft, či Apple. Lebo sú dobrí, a dobrí sú podľa mňa aj preto, že vychodili túto školu, tento odbor. Ktorý je dobrý.

A toto sme my. Nie je nás veľa. A možno to je dobre.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára