sobota 24. novembra 2012

Wesday

Máte obľúbeného režiséra? Táto voľba je podľa mňa oveľa ťažšia ako mať trebars obľúbenú kapelu(y). Vo svete filmovom sa neorientujem celkom promptne. Bez hanby sa zámerne vyhýbam rôznym fantasy sci-fi a podobným podivnostiam. Takisto by ste ma nedostali na horror, či nejakú strielačku. Ďakujem, to radšej borovičku.

Mám rada pekné filmy, nápadité a originálne. Presne také, aké robí Wes Anderson. Dnes som si akurát konečne pozrela Moonrise Kingdom a opäť si uvedomila, aký je skvelý. Myslím, že by sme si veľmi rozumeli (áno, píšem si ho do zoznamu manželov).  Ostatný Moonrise Kingdom otváral tohtoročný MFF Cannes a zo všetkých počinov bol ospevovaný asi najviac. Mne sú bližšie Darjeeling Limited či The Royal Tenenbaums.

Čo sa mi na jeho filmoch  páči, je hlavne tá všade prítomná absurdnosť! Suché konštatovania, dialógy v ktorých sa koľkokrát skrýva vtip, pravda či smútok v jednom. Scény, kamery, farby, kostýmy a nehovoriac o soundtrackoch! A ten výber dvorných hercov! Idem si pustiť ďalší.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára