piatok 20. septembra 2013

Čestný piatok na Honest konferencii


Som prišiel do Tržnice, skoro ráno, okolo deviatej, na honest konferenciu. Pri registrácii mi zobrali krásnu pozvánku.. škoda, chcel som si ju odložiť na pamiatku. Naozaj marketingové dielo, veľmi pekná práca. No a toľko známych tvárí nie je snáď ani na Awardsoch. Studené raňajky a môžeme ísť na to.

Doobeda

 
Úvodná prezentácia Petra Breinera prišla z úplne iného sveta ako by som čakal, keby som nečítal program (nečítal). Dirigent, hudobník, nám rozpráva, prečo mu Internet pokazil biznis a čo s tým. „To be up to date with the technology is not always enough“. Zážitky z nahrávania a 17 dolárov príjmu z tridsaťdeväťtisíc poslucháčov. Niečo iné ako všetky štartup konferencie, teším sa, začína to dobre. A pozrite si SlovenskeTance.sk 

Krzysztof Rybinski začal rozprávať o štartupoch. O poľských. Tak som išiel na čaj. Čaj tu bol veľmi dobrý, zelený, jasmínový, nie úplne horúci, bez cukru a na balkóniku. Asi tam budem chodiť častejšie. A, ako to už býva, pri čaji a káve je veľa pekných žien. Čo mi teda tiež nevadí.

Potom prišla krásna žena. Karyn Campbell. A mala na slajdoch mačku, láska na prvý pohľad. Ale v zápätí ukázala svojho psa. Game over.
Celkom logické pokračovanie rozprávania o štartupoch rozprávaním o investoroch a nových možnostiach, ktoré sa v investovaní do tech. štartupov ukazujú v pokrízovom a kreatívnom období. “Feeling all right is wrong.” Get out from your comfort zone.

Po príjemnom prestávkovom networkingu, podávaní rúk a vizitiek a kávy, prišla Emily Cummins rozprávať o výhodách svojej alternatívnej chladničky. Zelená energia, ekológia, tretí svet, komunita, všetko, čo by ste čakali. Upútavala nás najmä ciťákmi z Afriky, kde chcela miestnych obyvateľov naučiť, ako to zrobiť. Tú chladničku. Takto to vyzerá, keď je človek fakt zapálený pre to, čo robí.

Posledným rečníkom pred keynote speach bol David Grund. „What is amazing about this conference is everybody has something to say“. Skúšal na nás nejakú hru. Napísať svoje meno ľavou rukou. Zvládli sme. Týpek je syn emigrantov z ČSSR a hovorí česky. Preskákal si svoje, kadejaké biznisy, aj v Rusku v banke robil. Možno aj kvôli Davidovi tu máme mobile banking. No a teraz premýšľa o živote a robí motivačné prednášky.

Cubes everywhere. Erno Rubik, človek, ktorý má o sebe celú wiki stránku, prišiel ako ťahúň konferenčnej časti. Starší rozvážny pán, ktorý miluje kocky a veľa a pekne o nich rozpráva. Kocky sú všade, majú silný vplyv na naše správanie, na vzťahy, na všetko. „Following the cube“ je životný štýl, cesta. Matfyzáci a vedci na kocke chrúmu doteraz, je zaujímavým matematickým problémom (aj keď vyriešeným), miestom pre optimalizácie, technické inovácie a kopec zábavy. Rubikovu kocku nájdete hocikde, od pouličných predajcov, cez monumenty na námestiach a výstavy, až po kulinárske špeciality. Chvíľami som mal pocit, že už trochu trpí paranoiou a vidí svoju kocku všade. A po tejto hodine obrázkov kocky ju už začínam všade vidieť aj ja. Pre mnohých sa stala symbolom spájania, inteligencie, či Maďarska.

Poobede


Po výbornom obede bol čas na borovičku, pre ktorú som premeškal Adam Somlai-Fischerovu prezentáciu o Prezi. Čitateľom sa týmto ospravedlňujem.

Spotify som ale stihol. Trochu ma prekvapilo, že podozrivo veľa ľudí tieto dvere k nekonečne veľa hudbe používa na dennej báze, najmä keďže Spotify pre Slovensko stále nie je oficiálne spojazdnené. Diego Planas Rego, inak Mexičan, pekne podal, že ich programátori síce nezarábajú veľa a mohli by inde zarábať viac, ale pre Spotify pracujú, pretože vidia zmysel v tom, čo robia. Toto by mohli pochopiť viacerí z nás; peniaze nie sú vždy nutne jedinou motiváciou pre našich zamestnancov. Inak, ľudia v Spotify vraj rotujú medzi odlišnými departmentmi, zo zákazníckeho servisu do PR, strihania videa, a podobne. Osobne mi to evokuje Taylorizmus a nemám to veľmi rád, ale záleží. Na otázku, či tomu tak je, mi odpovedal krásne manažérsky (nijak).

Venetia Pristavecairbnb si zo seba vie spraviť srandu, čo je v dnešnej dobe vzácna a krásna vec J Inak airbnb je niečo ako luxusnejší couchsurfing po celom svete, od niekoho si prenajmete na víkend izbu, chatu, alebo tak. Venetia rozprávala aj o smutných koncoch takýchto prenájmov, aj o tých veselých, no a, prirodzene, o histórii firmy, čo sa tu dnes nieslo ako must be. A stories. A community. Ešte by ma zaujímalo, ako sa to zdaňuje a či vám pomôžu spraviť si živnosť na poskytovanie ubytovacích služieb.
Veľmi zaujímavé je promovanie nových features airbnb; neprezentujú  ich len ako features, robia z nich stories. Toto môže byť fajn.

Afterka v Kontakte, spestrená hudobnou skupinkou Sendreiovci, ktorí hrali aj počas konferencie naozaj skvelo, bola veľmi milým stretnutím plným sajdru a zaujímavých rozhovorov.
Myslím si, že chalani a Baška z Backspace si nastavili latku dosť vysoko. Avšak, pri ich drajve a už aj skúsenostiach si som istý, že nás od nich čaká ešte mnoho skvelých akcií, možno ešte lepších spíkrov a kultivovanej zábavy.

Keep calm, stay honest. Be innocent (tento link som sľúbil Marekovi). A sľubujem, že nabudúce borovička zabezpečí lepšie fotky.

Emily o chladničke



Ťahúň konferencie Erno Rubik o kockách (bez mäkčeňa)
Backspace a dobrovoľníci okolo nich

Afterparty v Kontakte

Skvelí Sendreiovci

 

 

1 komentár:

  1. Wow thats extremely wonderful I actually have detected a brand new app this app spotify free premium apkis nice and that i have started gazing it.Thanks for the assistance and suggesting the matter i'll travel with it.Keep publication and writing new article.

    OdpovedaťOdstrániť