pondelok 1. decembra 2014

Dvetisícštrnástkové štartupovské awardy

Viete, čo je najviac super na tom mať svoj blog?
Že si môžem písať, čo chcem.
Preto vám tu nebudem písať veľa o skvelých inováciách, ktoré som na Awardoch videl, ani biografie spíkrov. Také som písal minulý rok a nájdete to všade, aj v hlavných správach na RTVS. Nájdete tu len to, ako som Awardy vnímal a ako sa mi na nich páčilo.

Páčilo sa mi veľmi:

Veľmi sa mi páčili ľudia. Boli tu naozaj takmer všetci a bolo ich naozaj veľa, a to už pár dní pred samotnou akciou neboli lístky - čo sa dnes nepodarí každému spraviť. Ale najmä sa mi páčila ich kvalita, boli tu ľudia, ktorí tu mali byť - podnikatelia, investori, novinári, ľudia zo štartupovej komunity, politici, všetci. Pre lepšiu názornosť prikladám graf.


Aj priestory, prostredie a areál boli super, len sa trochu bojím, kde to bude nabudúce. Prikladám graf:



Z grafu je zrejmé, že mi nie je celkom jasné, kde chce akože Miška robiť ďalšie ročníky, aby udržala ten stúpajúci trend.

Páčilo sa mi:

Afterpárty. Mnohí ľudia na Awardy chodia najmä kvôli afterkám (že, Mišo?) a vôbec sa im nečudujem. Chodí tam aj mnoho pekných žien (nechcem byť celkom sexista, len narážam na to, že kedysi bolo na štartupovských akciách ťažko nájsť ženu). Afterpárty bola v Nu Spirite a bolo tam veľa ľudí (čo my introverti ťažko znášame, preto treba viacej piť). Ale. V párty ponuke nebola borovička.. nevadí. Fotky tu. Objektívne hodnotenie kvality afterpárties v grafe nižšie.



Kvalita tímov a nápadov. Výrazne sa zlepšila najmä príprava pitchov, asi aj vďaka Spotu, ktorý pomáhal s mentoringom. Už tradične boli štyri kategórie (Digital, Art&Design, Science, Society) a organizátorom sa podarilo vybrať lepšie projekty ako som veril, že na Slovensku sú. Veľmi sa mi páči, že skúšajú zapájať aj univerzity, viď napríklad víťazov kategórie Science Žilinskouniverzitné výskumné centrum. Víťazi:

 

 

Výrazne sa zlepšili aj prejavy (rozumej spíčís kínoutov). Ja viem, že tú politiku nejde úplne odtiaľ dať preč.. ale.. čoho sa bojím;
Poznám pár ľudí za Awardami a vďaka nim verím, že sa z Awardov nestane politická hračka, nebude sa prideľovať čo sa má kam sa má a tí politici, čo tam boli, tam budú chodiť iba na návštevu a vyjadrenie podpory nášho ptšstátneho aparátu. Ale hovorím, kým tam sú tí, čo tam sú, bojím sa iba vzdialene.

Záverom:


Awardy boli naozaj skvelé. Opäť raz sa im podarilo posunúť si latku vyššie. Stalo sa z nich to, čomu pred pár rokmi veril iba málokto - prirodzene sa vyformovali na štartupové oskary a na jeden z najkvalitnejších eventov u nás. Dík!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára